Od 1 stycznia 2018 każdy przedsiębiorca, który do tej pory wykonywał 3, a nawet 4 płatności do ZUS z tytułu ubezpieczeń, bądź funduszu, będzie mógł opłacić składki jednym przelewem. Wygenerowany w tym celu zostanie indywidualny numer konta, który będzie składał się z 26 cyfr, w tym z naszym numerem NIP.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zobowiązany jest do 31 grudnia 2017 rozesłać płatnikom listem poleconym, informację dotyczącą nowego numeru konta bankowego. Znacznie prościej mają przedsiębiorcy z założonym już kontem PUE, ponieważ Numer Rachunku Składkowego pojawi się automatycznie na platformie ZUS. W sytuacji nieotrzymania lub zgubienia numeru rachunku, płatnik powinien jak najszybciej udać się do placówki ZUS lub kontaktować telefonicznie poprzez infolinie. Jest to niezwykle ważne z uwagi na fakt, iż bez nowego numeru nie opłacimy składek w 2018 roku.

Biuro rachunkowe Wrocław

Zmiana ta ma znacznie ułatwi życie płatnikom. Do tej pory opłacanie składek było pracochłonne, ze względu na podawanie dużej ilości informacji (między innymi numer pesel, imię i nazwisko czy numer i serie dowodu osobistego). Dzięki spersonalizowanym numerom konta unikniemy, także pomyłek w księgowaniu wpłat. Zmieni się również ilość rachunków z kilku na jeden, co pozwoli nam zaoszczędzić czas oraz zminimalizować koszty operacji bankowych. Od teraz także kwota wpłacona przez przedsiębiorcę, będzie podzielona odpowiednio na wszystkie ubezpieczenia i fundusze. Zmieni się także, sytuacja dłużników, najnowsza wpłata będzie rozliczona na poczet najstarszego zadłużenia wobec ZUS, co zatem pozwoli zmniejszyć odsetki. W przypadku braku uregulowanych płatności należy podjąć kroki w kierunku spłat ratalnych, ponieważ tylko w tej sytuacji zachowamy prawo do aktualnego ubezpieczenia.